Saturday, January 30, 2010

ၿမိဳ႔လႊာ႐ုံၿခံဳေလတဲ႕ ရြာကေလးေတြဆီ . . .

 

    ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္ျပီဆုိတုိင္း အေဖ့ဇာတိရြာကေလးဆီသုိ႔ သြားေနက်ျဖစ္သည္။ ေႏြေက်ာင္း ပိတ္ရက္ေတြကုိ အေဖ့ရြာတြင္ ေနထုိင္ရင္း ျဖတ္သန္းရသည္ကုိ သေဘာက်တာလည္းပါသည္။  ေတြးမိေလတုိင္းလြမ္း ရသည့္ ျမင္ကြင္းေတြထဲတြင္ မီးသင့္ထားသည့္ ႐ုိးျပတ္ေတြၾကား၊ ပက္ၾကားအက္လယ္ကြင္းေတြၾကား  ေျခဗလာႏွင့္ တစ္ရြာတစ္ရြာ့ ကူးရတာလည္း ပါသည္။ ေက်ာက္ျပားေလးေတြ စီရရီခင္းထားသည့္ ရြာလယ္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ရြာ့ အေရွ႕ဖ်ား အေနာက္ဖ်ား ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္ သြားရတာလည္း ပါေလသည္။ မနက္ေစာေစာ လွည္းတကြၽီကြၽီႏွင့္ ရြာ လည္ ထြက္ရတာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။

    
   
အေဖ့ရြာကုိ မေရာက္တာ အေတာ္ၾကာခဲ့ျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္၀န္းထဲတြင္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ စြဲထင္ေန တတ္သည့္ ပုံရိပ္ေတြထဲတြင္ေတာ့ ႏွင္းစက္တုိ႔ တြဲခုိေနတတ္သည့္ စပါးႏွံေတြျပည့္ေနသည့္ လယ္ကြင္းေတြ၊ ၾကာေတြ ျပည့္လွ်ံေနတတ္သည့္ ေရကန္ၾကီး၊ ကုိးေတာင္ျပည့္ထုံးေစတီျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး၊ ကြၽန္းတုိင္လုံးၾကီးေတြ ရာခ်ီရိွသည့္ ရြာဦး ေက်ာင္ၾကီး၊ ဖုန္းတေထာင္းေထာင္းထေနသည့္ လွည္းလမ္းကေလး ေကာက္ေကာက္ေကြးေကြး၊ ျမစ္ဆိပ္သုိ႔ဆင္းသည့္ သစ္သားတံတားရွည္ရွည္ၾကီး . . . စသည္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ . . .


   
အေဖ့ရြာ တစ္ရြာတည္းကုိေတာ့ျဖင့္ ခ်စ္တတ္ ျမတ္ႏုိးတတ္ တန္ဖုိးထားတတ္သည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သည္ ျမင္ကြင္း သည္႐ႈခင္း သည္ပုံရိပ္ေတြကုိ ျမင္ရ ခံစားရသည့္ ေက်းလက္ျမင္ကြင္းေတြကုိ သေဘာက်တာ ခ်စ္တာ ေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။  ရြာကေလးေတြရဲ့ ျမင္ကြင္း ပုံရိပ္ေတြကုိခ်ည္း ခ်စ္တတ္တာေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ပါ။ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့ ေက်းလက္ဓေလ့ေတြကုိ ႏွစ္ခ်ဳိက္မိတာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။ သည္လုိႏွင့္ပင္ ရြာကေလးေတြကုိ ခ်စ္တတ္ ျမတ္ႏုိးတတ္သည့္ စိတ္ကေလးကုိ ရင္ထဲတြင္ သိမ္းဆည္းထားမိတာလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

    ခရီးသြားရေလ့ရိွတုိင္း ျမိဳ႕ႏွင့္ မနီးမေ၀း ရြာကေလးေတြဆီကုိေတာ့ မေရာက္အေရာက္ သြားတတ္ပါ၏။ ဒါ ကလည္း ရြာကေလးေတြကုိ ခ်စ္တတ္သည့္ အရင္းခံစိတ္ႏွင့္ ရြာကေလးေတြ၏ ျမင္ကြင္း ပုံရိပ္ေတြ ဓေလ့စ႐ုိက္က ေလးေတြကုိ ခံစားလုိ၍လည္း ျဖစ္သည္။ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြမွာ ဘယ္လုိမွ မရႏုိင္သည့္ ေက်းလက္ရနံ႕ကုိ မက္မက္ စက္စက္ ရိွလုိ႔လည္း ျဖစ္ပါ၏။ ျပီးခဲ့သည့္ ခရီးမွာေတာ့ အထက္အညာဆီက ရြာကေလးေတြကုိ ေရာက္ခဲ့ရျပန္ပါ သည္။  သည္နယ္ဘက္ေတြကေတာ့ သီးထပ္ဧရိယာေတြမုိ႔ အျခားေဒသက ရြာကေလးေတြထက္ စီးပြားေရးေတာင့္ ေတာင့္တင္းတင္းရိွလွသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ရြာေလးေတြကုိေတာ့ ခရီးလမ္းခုလတ္တြင္ ေခတၱရပ္မိသည့္ အခုိက္အတန္႔ကေလး သာေနျဖစ္ပါ၏။ တစ္ခ်ဳိ႕ရြာေလးေတြမွာေတာ့ နားနားေနေန ေအးေအးလူလူ နားရခုိရသည္လည္း ရိွပါသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ ရြာေလးေတြကေတာ့ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ရြာလယ္လမ္းက ျဖတ္သန္း သြားရတာမ်ဳိးေတြလည္း ရိွခဲ့ပါသည္။ ေရာက္ခဲ့ရသည့္ ရြာအမ်ားစုကေတာ့ အေ၀းေျပးကားလမ္းမၾကီးေတြႏွင့္ မနီးမေ၀းက ရြာေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။

ဟုိတုန္းကလုိမ်ဳိး . . .
   
ေက်းလက္ျမင္ကြင္းပုံရိပ္ေတြကေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုေက်ာ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း အေျပာင္းလဲၾကီး ေျပာင္း လဲသြားၾကျပီ ျဖစ္ပါသည္။ လွည္းလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ဂြန္ေနာင္းေတြ ေျပးေနၾကျပီ။ ရြာလယ္လမ္းေတြသည္ လည္း လူတစ္ကုိယ္စာ မဟုတ္ေလေတာ့။  ဟုိတုန္းကလုိ  ႏြားလွည္း တက်ီတက်ီႏွင့္ တအိအိ ခရီးမႏွင္က်ရေတာ့။ တစ္ရြာ့တစ္ရြာ ခရီးကေတာ့ ဂြန္ေနာင္းႏွင့္သာ။ ပစၥည္းပစၥယာ ၀န္စည္စလယ္ေတြနဲ႔ ျမိဳ႕တက္ခ်င္လည္း ဂြန္ေနာင္းနဲ႔ပင္။ ဟုိတုန္းကလုိ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြက လူေတြဆီ လူၾကံဳလွည္းၾကံဳႏွင့္ အမွာဆင့္စရာမလုိေတာ့ ရြာေတြတုိင္းလုိလုိ အေ၀း ေျပာဖုန္းေတြ ရိွလာျပီ။ အိမ္တုိင္းေစ့နီးပါး ဆုိင္ကယ္ေတြရိွလာၾကျပီ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြ၊ ေၾကးအုိး ဆီခ်က္ ရွမ္းေခါက္ဆြဲ စားေသာက္ဆုိင္ေတြ၊ ဘိလိယက္ခုံေတြ၊ ကာရာအုိေကဆုိင္ေတြ ေရာက္လာၾကၿပီ။ မီးစက္ေမာင္းသံ ေတြကိုလည္း ေန႔ေရာညေရာ ၾကားရျပန္သည္။ ဟုိတုန္းကလုိ ရြာလယ္လမ္းေပၚ ေလွ်ာက္လုိက္သည္ႏွင့္ ႏြားေအာ္သံ၊ ၾကက္ဘဲသံေတြ ဆူဆူညံညံ အသံေတြကုိ  ကာရာအုိေကဆုိင္က သီခ်င္းသံေတြ၊ ဂြန္ေနာင္းစက္သံ၊ မီးစက္ေမာင္းသံေတြ က ေနရာယူလုိသြားၾကျပီ။ တြံေတးသိန္းတန္တို႔ ဟသၤာထြန္းရင္တုိ႔လုိ ျမန္မာသံစဥ္သီခ်င္းေတြေနရာတြင္ ေတာေဂၚလီႏွင့္ ဟစ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းေတြက ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ား ယူထားလုိက္ၾကျပီျဖစ္သည္။ ေျပာင္းလဲမႈကေတာ့ ေနရာတကာမွာ ေတြ႕ႏုိင္ပါ၏။ မွတ္မွတ္ရရ ရိွေနတာကေတာ့ ႐ုိးရာအစားအစာေတြပဲျဖစ္သည္။ ရြာေတာ္ေတာ္မ်ားမွာ မရႏုိင္ ေတာ့။ ျပီးေတာ့ စားေသာက္မႈပုံစံေတြ ေျပာင္းလဲလာတာလည္း ေတြ႕ရသည္။ ဟုိတုန္းကေတာ့ ရြာကအိမ္ေတြ ဧည့္ခံၾက ျပီဆုိလွ်င္ ငါးပိေရခ်ဳိကေလး၊ ၾကက္သားကာလသားခ်က္ကေလး၊ ရရာအသီးအရြက္အေၾကာ္တစ္ခြက္ေတာ့ ပါတတ္ပါ သည္။ အခုေတာ့ စားေသာက္ဆုိင္ကပင္ တ႐ုတ္အစားအစာ လြယ္လြယ္ကူကူ မွာေကြၽးလုိက္ၾကတာပါပဲ။  နံနက္ ေစာေစာဧည့္ခံတတ္သည့္ ဘူးသီးေၾကာ္လုိ အေၾကာ္စုံႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းအစား တ႐ုတ္မုန္႔ေတြႏွင့္ ေကာ္ဖီမစ္ႏွင့္ ဧည့္ခံ လာၾကသည္။ အိမ္တုိင္းမွာေတာ့ နံနက္ေစာေစာ ထမင္းၾကမ္း၊ အေၾကာ္စုံႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္း၊  စားတတ္ၾကသည့္ အစဥ္အလာေတာ့ နည္းပါးသြားၾကျပီ ျဖစ္သည္။ နံနက္ေစာေစာ လဘက္ရည္ဆုိင္သြားၾကတာက မ်ားသည္။

ကုန္စည္မ်ဳိးစံုတို႔ရဲ့ အဓိကပစ္မွတ္ေလလား . . .
   
ရြာကေလးတိုင္း လိုလိုရိွ  အိမ္ခန္း နံရံေတြထက္မွာေတာ့ ကုန္စည္ေၾကာ္ျငာမ်ဳိးစုံ ပုိ႔စတာေတြက ေနရာယူ ထားလုိက္ၾကျပီ ျဖစ္သည္။ ျမိဳ႕ၾကီး ျပၾကီးေတြမွာပင္ ေတြ႕ရ ျမင္ရခဲသည္ ကုန္စည္ေၾကာ္ျငာေတြက အျမင္ေတြ ဆန္းလို႔ေနသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကုန္စည္နာမည္ေတြက  ၾကားပင္ မၾကားဘူး။ ေၾသာ္ . . . ရြာကေလးေတြက ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီး ထက္ပင္ ကုန္စည္ပစၥည္းေတြ စုံလင္လွပုံရသည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ယမကာေတြပဲ ျဖစ္လုိ႔ေနသည္။ ကုန္စည္ အသစ္ ေပၚျပီေဟ့ဆုိသည္ႏွင့္ ရြာကေလးေတြကလူေတြ  ၀ယ္သုံးလုိက္ၾကသည္ကမ်ားသည္။ တီဗီမွာ ကေန႔ ေၾကာ္ျငာအသစ္ပါ လာလွ်င္ မနက္ျဖန္၀ယ္သုံးၾကမည္။  ရြာကေလးေတြရဲ့ ေစ်းကြက္ကပဲ အမွန္တကယ္ စားသံုးသူမ်ား ျဖစ္လို႔ေနသလား။  ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ တိုးမေပါက္ႏုိင္သည့္ ကုန္စည္တုိ႔၏ အဓိကပစ္မွတ္က ရြာကေလးေတြပဲ ျဖစ္လို႔ေနေလသလား။   ကုန္စည္မ်ဳိးစုံေတြကေတာ့ ရြာကေလးေတြဆီသုိ႔ ၀င္လာမဆဲ တသဲသဲပါပဲ။ တုိင္းရင္းေဆး အဂၤလိပ္ေဆး ေဆး၀ါး အသစ္ေတြ အေဖ်ာ္ယမကာနာမည္သစ္ေတြ ေကာ္ဖီမစ္ ႏုိ႔ဆီ စားေသာက္ကုန္မ်ဳိးစုံေၾကာ္ျငာဗီႏုိင္း ၾကီးငယ္ေတြ မန္ က်ည္းပင္ေပၚမွာ အိမ္ဆုိင္ေတြ လဘက္ရည္ဆုိင္ေတြ စားေသာက္ဆုိင္ငယ္ေလးေတြမွာ အျပိဳင္အဆုိင္ ခ်ိတ္ဆြဲထား ၾကသည္။ 
   
မႏၲေလးအက္ဖ္အမ္ကုိ အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ တစ္ေနကုန္တစ္ေန႔ခမ္း ဖြင့္ထားတတ္သည့္ ရြာကေလးတစ္ရြာ ကုိ လည္း ေရာက္ခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕ရြာေတြက ဆည္ေရ ေသာက္ေတြမုိ႔ ေျမာင္းေရကုိပင္ အိမ္သုိ႔ပုိက္ျဖင့္သြယ္ကာ သုံးေနၾက ျပီ။ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ ေက်းလက္ေဆးေပးခန္းေတြ ရိွသည့္ ရြာကေလးေတြကုိလည္း ေရာက္ခဲ့့သည္။ အပ္ပုန္းဟု လူသိမ်ားသည့္ ေဒါက္တာရမ္းကုရန္က ကင္းေ၀း၍ ၀မ္းသာရပါ၏။ ဒါေပသိ ေဆးဆုိင္က စပ္ေဆးကုိေတာ့ အားေပး ေနၾကဆဲပင္။ မူလတန္းလြန္ေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းလြန္ေက်ာင္းေတြလည္း ရြာေတာ္ေတာ္မ်ားမွာ ရိွလာၾကျပီ။ ဟုိတုန္း ကလုိေတာ့ ပညာေရးအတြက္ ျမစ္ကူးေခ်ာင္းျခား မသြားရေတာ့။ က်ဴရွင္ရိွေနတာေတာ့ နည္းနည္းဆန္းသည္။ ေရာက္ ခဲ့သမွ် ရြာေလးေတြက စီးပြားေကာင္းၾကတာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စရာပဲ ျဖစ္သည္။ စုိက္မႈ ပ်ဳိးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ေတာ့ ေလ့လာအားေကာင္းသူေတြရိွၾကသလုိ ေၾကာ္ျငာအားကုိးႏွင့္ သုံးစြဲေနၾကတာေတြ ရိွသည္။ စာဖတ္အားေကာင္းသည့္ ရြာခံေတြလည္း မနည္းလွ။ စာၾကည့္တုိက္ေတြကေတာ့ ေဟာတစ္လုံး ေဟာတစ္လုံးပင္။ စာဖတ္သူေတြ ရိွမရိွေတာ့ သတိမထားမိ။

    ဟုိုတုန္းကေတာ့ ေက်းလက္ႏွင့္ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြမွာ ဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္မႈ ေနာက္က်၍ အခြင့္အေရးေတြကြာ လွသည္ဟု ဆုိၾကသည္။ အခုေတာ့ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ ေက်းလက္ျမင္ကြင္းေတြသည္ ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးႏွင့္  အခြင့္အေရးသိပ္ ကြာျခားမႈမရွိေတာ့ဘဲ  တူတာေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္လုိ႔ ေနသည္။ ေန႔ေန႔ညည မီးစက္ေမာင္းရတာလည္း တူသည္။ ေပၚဦးေပၚဖ်ား ဘာကုန္စည္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရြာကေလးေတြကုိ အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ ေရာက္လာတာခ်ည္း။ စားေသာက္ဆုိင္ ကေလးေတြ ေပါလာေတာ့လည္း ေန႔ေန႔ညည  အနားယူအပမ္းေျဖႏုိင္တာသည္လည္း တူသြားျပန္သည္။ တီဗီ ခ်ယ္ နယ္ေတြကတစ္ဆင့္ ကမၻာ့အားကစားျမင္ကြင္းေတြကုိ ခံစားႏုိင္တာလည္း တူျပန္သည္။ ေန႔ေန႔ညည လဘက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ေနၾကသည္လည္း အတူတူပဲပင္ျဖစ္သည္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္းျပီးေတာ့ က်ဴရွင္ေျပးရတာလည္း တူေနျပန္ပါ သည္။ လူၾကီးေတြ အလုပ္ႏွင့္လက္မျပတ္မုိ႔ ကေလးေတြကုိ သိပ္မၾကည့္အားတာလည္း တူသည္။  ဂိမ္းဆုိင္ေတြ၊ ကာရာအုိေကဆုိင္ေတြမွာ ေန႔ေန႔ညည လူေတြစည္ေနတာသည္လည္းတူလို႔ေနပါသည္။
   

ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးတြင္ မရိွေတာ့သည့္ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့ေတြလည္း ရြာကေလးေတြကုိ စြန္႔ခြာသြားၾကပုံရသည္။  အိမ္ေျခေတြ စိတ္မလာ တုိးမလာေပမယ့္ ရြာေနလူဦးေရကေတာ့ သိသိသာေလ်ာ့က်သြားၾကသည္တဲ့။ ျမိဳ႕တက္အလုပ္ လုပ္သူေတြ၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခားသြားၾကသူေတြက ႏွစ္စဥ္တုိးလုိေနသည္။ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ေတြ မ်ားလာေတာ့ သိသိသာ သာပါပဲဟု ရြာခံေတြက ဆုိၾကသည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ရြာျပန္လာေလ့မရိွ။ ျမိဳ႕ၾကီးမွာ ရရာအလုပ္လုပ္ေနၾကသည္။  ရြာကေလးေတြ အမ်ားစုကေတာ့ လူငယ္ေတြ သိသိသာသာနည္းလာတာပါပဲ။ ရိွသည့္လူငယ္ေတြကုိ  အားလပ္ခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္မ်ားကို ဘီလိယက္ခုံေတြမွာ၊ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ေတြမွာ စားေသာက္ ဆုိင္ေတြမွာ ေတြ႕ရတာမ်ားသည္။
   
ရြာကေလးေတြရဲ့ ေနထုိင္မႈေတြကေတာ့ ျမိဳ႕ျပဆန္သထက္ ဆန္လာတာ ေတြ႕ရသည္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ မႈခင္းေတြ ေပါလာတာပဲျဖစ္သည္။ ဒါလည္း ျမိဳ႕ျပႏွင့္တူသည္အထဲမွာပါသည္။ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈ ႏႈန္းေတြ တက္ လာသည္။ ဟုိတုန္းကလုိ မိသားစုပဋိပကၡ၊ လယ္ေျမအ႐ႈပ္အရွင္းေတြ၊ ေငြေပးေငြယူကိစၥေတြကုိ ရြာလူၾကီးေတြ ရြာဦးေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ေတြက ေျဖရွင္းေပး၍ရသည့္ ဓေလ့ေတြ မရိိွေလေတာ့။ တုတ္တျပက္ ဓားတျပက္ ရွင္း တတ္လာၾကျပီ။ ဟုိတုန္းကေတာ့ ရြာဆုိသည္မွာ အိိမ္ေျခကလည္း နည္းေသးသည္။ ျပီးေတာ့ ဟုိအိမ္သည္အိမ္ အမ်ဳိးေတြေတာ္စပ္ၾကသည္ခ်ည္း။  သည္လုိအေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ရြာက သက္ၾကီးသူေတြက ၾသဇာကိတၱမ ရိွသည္။ ရြာဦး ေက်ာင္းဆရာေတာ္ဆုိလွ်င္ တစ္ရြာလုံးက  အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ထားရဆုံး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ အရိွန္ အ၀ါၾကီး လွသည္။ ခုခ်ိန္ေတြမေတာ့ ဟုိတုန္းကလုိ အိမ္ေျခနည္းနည္း ေဆြမ်ဳိးေတြ စုေနသည့္ရြာကေလးေတြလည္း မဟုတ္ ေလေတာ့။ ဟုိတုန္းကလုိ ေဆြနီးမ်ဳိးစပ္ေတြခ်ည္း ေနသည့္ရြာလည္း မဟုတ္ေတာ့ ကူးလူးဆက္ဆံမႈေတြ မ်ားလာ၍ မ်က္ႏွာစိမ္းသူေတြလည္း ရြာကေလးေတြမွာ အေျခခ်လာၾကျပီ။ ဟုိတုန္းကလုိ လူတစ္ဦးကုိ ျမင္လုိက္႐ုံျဖင့္ ဒါကရြာ  အေရွ႕ဖ်ားက ဘယ္သူ႕သားသမီး ေမာင္ဘယ္သူဟု အတတ္မသိၾကေတာ့။ စည္းလုံးညီညြတ္မႈအားျဖင့္ တားထား ၾကသည့္ တစ္အိမ္တစ္အိမ္ စည္း႐ုိးေတြ ခုႏွယ္ေတာ့ အခုိင္အမာ ကာလုိက္ရံလုိက္ၾကရျပီ။ ႏွစ္အိမ္တစ္အိမ္ ေနၾက သည့္ ဓေလ့ေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၾကျပီ။ အိမ္နီးခ်င္းေတြကုိ အိမ္အပ္ျပီး ျမိဳ႕တက္ႏုိင္ဖုိ႔ ခရီးရွည္သြားႏုိင္ဖုိ႔ကေတာ့ ေ၀းသြားၾက ျပီတဲ့။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မနက္ျဖန္   
   
ေရာက္ခဲ့ရသည့္ ရြာကေလးေတြကေတာ့ အထက္အညာဆုိေပမင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး၊ မႏၲေလး-လား႐ႈိး အေ၀း ေျပးကားလမ္းမၾကီး မနီးမေ၀းက ရြာကေလးေတြမုိ႔ ျမိဳ႕ျပဆန္ေနတာလည္း ျဖစ္ပါမည္။ ဟုိုတုန္းကလုိ ျမင္ကြင္းမ်ဳိး ေတြ ဓေလ့ကေလးေတြ ရိွေနေသးသည့္ ရြာကေလးေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရိွပါဦးမည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရြာကေလးေတြ ကုိ ခ်စ္တတ္သည့္ စိတ္ကေလးကေတာ့ ဘယ္လုိအေျခအေနေတြ ေရာက္ေရာက္ ေလ်ာ့ပါးသြားမည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ေရာက္ခဲ့ရသည့္ ရြာကေလးေတြ၏ တည္ေနရာေတြသည္ ေျမျပန္ေဒသေတြ၊ ေတာင္ကုန္းေဒသေတြ ေျမျမင့္ေဒသ ေတြ ကြဲျပားျခားနားေနေပမင့္ ရြာသူရြာသားေတြ၏ မ်က္၀န္းေတြထဲက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကေတာ့ အတူတူေတြခ်ည္း။ ၀င္ေငြနည္း မိသားစုေတြအတြက္ကေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာေတြမွာပဲေနေန မနက္ျဖန္ေတြအတြက္ သည္ေန႔ေတြကုိ စ ေတးလုိက္ၾကပုံကေတာ့ အတူတူခ်ည္းပါပဲ။ ျမိဳ႕ျပရယ္ ရြာကေလးေတြရယ္လုိ႔ေတာ့ ကြာဟမသြားၾကပါ။ သူတုိ႔အတြက္ မနက္ျဖန္ေတြ ရိွလာဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ရိွေနပါဦးမည္။ အေျပာင္းအလဲေတြကုိေတာ့ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ ျဖစ္ လက္ခံၾကရမွာပါပဲ။ ဒါေပသိ အေျပာင္းအလဲေတြတုိင္းသည္ အံ၀င္ခြင္က်ႏွင့္ အလုိက္အသင့္အလ်ားသင့္ ေျပာင္း လဲသြားဖို႔ေကာ မလုိေပဘူးလားဟုလည္း စဥ္းစားမိပါ၏။ ဘယ္လုိအေနအထားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္စမွာေတာ့ ပဋိပကၡအသြင္ေတြ ေပးဆပ္လုိက္ရတာေတြ အနည္းငယ္ေတာ့ ရိွတတ္ပါသည္။ ဒါေတြကုိ ရင္မဆုိင္ ခ်င္၍ အေျပာင္းအလဲေတြကို မလုိခ်င္လုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ပါ။ အေျပာင္းအလဲေတြအတြက္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရိွတတ္သည့္ သေဘာတရား အရိွတရားကုိ လက္ခံႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့ ျပင္ဆင္ထားရပါလိမ့္မည္။

 
ေအာင္စည္ဟိန္း


 

 

No comments: