သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ .... တို႔ေတြ ရဲ့ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီးမွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္ေတြ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း တုိးတက္မ်ားျပားလာတာကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႔ သိ ျမင္လိုက္မယ္မထင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ လဲဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႔ ရန္ကုန္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေရႊႏုိင္ငံႀကီးကို ခြဲ ခြာသြားၾကတာ တခ်ဳိ႔ဆို ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္၊ ငါးႏွစ္ တခ်ဳိ႕ဆို ၾကာလွေပါ့။
သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ... သူငယ္ခ်င္းတို႔ ခြဲခြာသြားၾကတဲ့အခ်ိန္ေလး အတြင္းမွာပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္ေတြဟာလည္း ေျပာင္းလဲလာတယ္ကြဲ႔။ တို႔ေတြ ငယ္ငယ္တုန္းကတည္းက အားေပးခဲ့တဲ့ စစ္က်န္ဘတ္စ္ ဗိုက္ပူႀကီးေတြ၊ ယုိင္နဲ႔နဲ႔ ေကအမ္ဟီးႏုိး ရိန္းဂ်ားႀကီးေတြ၊ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြမဟုတ္တဲ့.. ႏုိင္ငံတကာမွာ ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ေဆာင္ရာမွာသာ သံုးတဲ့ ဟုိင္းလပ္နဲ႔ ဒိုင္နာယာဥ္ေတြကေန... ေနာက္ အရြယ္ေလး ေရာက္လာေတာ့ ခရီးသည္တင္ ေဒ၀ူး၊ ဟြန္ဒိုင္း ယာဥ္ႀကီးေတြ၊ အဲယား ကြန္းယာဥ္ေတြနဲ႔ အဆင့္ဆင့္ စီးခဲ့ၾကရတယ္။
ခုေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက တင္သြင္းလာတယ္လို႔ဆိုတဲ့ (ျမန္မာျပည္ အတြက္ေတာ့ ခုမွ တင္သြင္းလာလို႔ ကားသစ္ေပါ့) အသံုးျပဳၿပီး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးအစီး ၃၀၀ ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ အသံုးျပဳဖို႔ဆို ၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ တင္သြင္းခဲ့တယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာ ကားေတြတစ္သုတ္ၿပီး တစ္သုတ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္ေပါ့။ အဲဒီ ကားေတြအားလံုးေရာက္လာတဲ့အခါ မွာ ေနာက္ထပ္ အစီးေရ ၃၀၀ ကို ထပ္မံၿပီး မွာယူတင္သြင္းခဲ့တာျဖင့္ရင္ ခုဆို အစီးေရ ၁၅၀ ေက်ာ္ ေတာင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီေလ။
အဲဒီလိုနဲ႔ အဲဒီကားေတြဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြထဲမွာ သာမန္ယာဥ္ေတြနဲ႔မတူ အထူးယာဥ္ ရယ္လို႔ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁ ရက္ ေန႔မွာ မ.ထ.သ ယာဥ္လိုင္းကေန ေျပးဆြဲခဲ့တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ အေရွ႕ ပိုင္းခ႐ိုင္ယာဥ္လိုင္း၊ အေနာက္ပိုင္း ခ႐ိုင္ယာဥ္လိုင္းေတြမွာလည္း အထူးယာဥ္လိုင္း ေတြ ေျပးဆြဲေနၾကၿပီေပါ့။ ရန္ကုန္မွာက မ.ထ.သ၊ ပါရမီ အဓိပတိ၊ ေရႊဧည့္သည္၊ အေရွ႕ ပိုင္းခ႐ုိင္၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္. .... ဆိုၿပီးယာဥ္လိုင္းႀကီးေပါင္း ၁၆ လိုင္းေတာင္ရွိသတဲ့။ အဲဒီလို ယာဥ္လိုင္းႀကီး ၁၆ လိုင္း မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့ ပထမဆံုး အထူး ယာဥ္လုိင္းလဲျဖစ္၊ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီက ေျပးဆြဲတဲ့ ယာဥ္လုိင္းလဲျဖစ္တဲ့ ေရႊဧည့္သည္ကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ေျပးဆြဲခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ၁၀၀၊ ၁၅၀ ကေန၂၀၀၊ ခုေတာ့ သူက ဘယ္စီးစီး ၃၀၀ က်ပ္ ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္၊ ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက အဓိပတိယာဥ္လိုင္းေတြက ဘယ္စီးစီး ၂၀၀ က်ပ္နဲ႔ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ မ.ထ.သ က အထူးယာဥ္ဆိုၿပီးဘယ္ စီးစီး ၂၀၀၊ အရမ္းေ၀းတဲ့ လမ္းေတြ မွာဆိုရင္ ဂိတ္အစအဆံုးကို ၃၀၀ နဲ႔ ေျပးဆြဲ လာတာျဖင့္ ခုဆို ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕မွာ အထူးယာဥ္ေတြ စုပံုေနတာေပါ့ကြယ္။ ျပည္ပက သြင္းလာသမွ် ယာဥ္ႀကီးေတြကို သာမန္ ၅၀၊ ၁၀၀ က်ပ္နဲ႔ ေျပးဆြဲေန တဲ့ ႐ိုး႐ိုးယာဥ္လုိင္းေတြမွာ ေျပးဆြဲတာ မရွိသေလာက္ပဲ။ အထူးယာဥ္ဆိုေတာ့လည္း ထူးရွယ္ ေပါ့ေလ။ တီဗီပါတယ္။ ကက္ဆက္ပါတယ္။ အဲ ဒါေပမဲ့ မ.ထ.သ အထူး ယာဥ္ေတြမွာေတာ့ တီဗီ မပါဘူး။ ေစ်းကလည္း ရွယ္ပဲေလ။ တစ္မွတ္ တိုင္လဲ ၂၀၀ ပဲ၊ ၃၀၀ ပဲ၊ စီးခ်င္စီး မစီးခ်င္ေန။ အထူးစီးလို႔ ျမန္သလား ဆိုေတာ့လည္း ျမန္တဲ့ကား ျမန္သလို လိပ္ေတာင္ ဘုိးေအ ေခၚရမဲ့ အထူး ယာဥ္ေတြလည္း ရွိသတဲ့။
အထူးယာဥ္ေတြ အားလံုး တကၠသိုလ္ေတြဆီကိုပဲ အဓိကထား ဦးတည္ ေျပးဆြဲေနတာကို ေတြ႕ရ ေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ရြာသာႀကီး စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ကို ဒိုင္နာေတြလုတက္၊ တိုးစီးၿပီး ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတာကို သတိရမိေသးရဲ့။ ျပည္ပက ကားသစ္လို႔ ဆိုတဲ့ဟာေတြ ေရာက္လာၿပီး အထူး ယာဥ္ေတြ ေပါမ်ားလာေတာ့ တစ္ခ်ိန္က တို႔ေတြရဲ့ေဖာက္သည္ႀကီး ဗိုက္ပူယာဥ္ႀကီးေတြဟာျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္းကေန ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္၊ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕ေတြဆီကိုသာ ဦးတည္ေျပး ဆြဲေစဆိုတဲ့ အမိန္႔ က်ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကို သြားရင္ ဗိုက္ပူ ႀကီးကို သနားလို႔၊ ဗိုက္ပူကားႀကီးပဲ စီးတယ္ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို သတိ ရမိေသး။ ဗုိက္ပူကားႀကီးေတြၿပီး ေတာ့ ဒိုင္နာေတြအလွည့္။ ဒိုင္နာေတြက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ရင္လည္း ေသတာမ်ား တယ္။ ျဖစ္မွာေပါ့ သူကခရီး သည္တင္တဲ့ယာဥ္မွ မဟုတ္ေလတာ။ ဒိုင္နာေတြကို ၿမိဳ႕ျပင္ ႏွင္ထုတ္တာ ေတာ့ သေဘာက်ပါရဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဗိုက္ပူကားႀကီးေတြ ကိုေတာ့ လြမ္းေမာရတုန္းပဲ။
ဘ၀သမား၊ အလုပ္သမား ေတြဆိုေတာ့ လိုင္းကားစီးခရီးသည္ ဘ၀မွာ အထူးယာဥ္ေရာ မထူးယာဥ္ ေရာ ႀကံဳသလိုစီးေနရတာေပါ့ကြယ္။ ဒါေပမဲ့ အထူးယာဥ္ေတြ စီးရတာ ေစ်းပိုႀကီးသလို ဒုကၡကလည္းမေသးလွဘူး။ ျမန္ခ်င္လို႔ အထူးယာဥ္စီး တာ၊ မွတ္တုိင္မွာ ေက်ာက္ခ် ရပ္ထားတာနဲ႔၊ အဲယား ကြန္းကို ဖြင့္ေမာင္းတယ္ဆိုၿပီး မွန္တံခါးေတြ ပိတ္ထားတာနဲ႔၊ ၿပီးေတာ့ အဲယားကြန္းကို မျဖစ္စေလာက္ေလး ဖြင့္၊ တခါတေလ လံုး၀မဖြင့္၊ ေနာက္တစ္ ခုက အဲယားကြန္းဖြင့္ၿပီး မေမာင္းရင္ တုိင္ပါဆိုလား။ တုိင္ ဆိုတာ ဘာ တုိင္လဲလို႔ ေမးရမလို။ အဲ အထူးယာဥ္ဆိုတာ မတ္တပ္စီး ခရီးသည္ မတင္ဘူး ဆိုပဲ။ ထိုင္ခံုျပည့္ပဲ တင္တာေလ။ သိတယ္ မဟုတ္လား။ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ လူဦးေရရဲ့ ထက္ ၀က္ေက်ာ္က လုိင္းကား ေတြစီးေနရ တာဆိုေတာ့ အထူး ယာဥ္ေတြ မ်ားလာေပမဲ့လည္း ခရီးသည္နဲ႔ယာဥ္က မမွ်ေတာ့ ရွိတဲ့ကားကို လုတက္ၾကရတာေပါ့။ ႐ံုးတက္ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္ ဆိုရင္ အထူးယာဥ္ႀကီးလည္း လူ အျပည့္ပါပဲ။ လူကမ်ား၊ မွန္တံခါး ေတြပိတ္ထားနဲ႔ အဲယားကြန္းက မဖြင့္ေလေတာ့ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကေပေတာ့။ ၿပီးေတာ့ အထူးယာဥ္ဆိုတဲ့ ယာဥ္ေတြရဲ့ ထုိင္ခံုေတြဟာျဖင့္ ဂ်ပန္က လာတဲ့အတုိင္း မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ မတ္တပ္စီးခရီးသည္ မတင္ရ၊ ထုိင္စီးပဲ တင္ရမယ္ဆိုေတာ့ တြက္ေခ် ကိုက္ေရး ထုိင္ခံုေတြ ျဖဳတ္ၿပီး ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ ထုိင္ခံုေတြ ျပန္တပ္ၾကတယ္ေလ။ အေယာက္ ၅၀ ေလာက္သာ တင္ရမဲ့ ယာဥ္တစ္စီးဟာ အေယာက္ ၇၀၊ ၈၀ တင္ႏုိင္ေအာင္ ထုိင္ခံုေတြ တပ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လို ထုိင္ေနၾကရသလဲ။ အရပ္ရွည္တဲ့သူ၊ ေျခတံရွည္တဲ့သူေတြ အထူး ယာဥ္စီးရင္ေတာ့ ဒုကၡေပါ့။ ထုိင္ခံုကေန မွတ္တုိင္ေရာက္လို႔ ထ ၿပီး ထြက္ရင္လည္း ဒုကၡပဲ။ ေလ၀င္ ေလထြက္ မေကာင္းလို႔ အသက္႐ႈၾကပ္ရတာက လည္း ဒုကၡပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းႏုိင္တဲ့ ဗိုက္ပူႀကီးေတြကိုျဖင့္ ပိုလို႔ေတာင္ လြမ္းမိေသးရဲ့။ ဗိုက္ပူႀကီးေတြက စစ္တုန္းက က်န္ခဲ့တဲ့ စစ္က်န္ယာဥ္ႀကီးေတြေပါ့။ ႏွစ္ကာလက ၾကာ၊ ႀကံ့ခိုင္မႈက အားနည္းလို႔ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ေျပးဆြဲဖို႔ မသင့္ ေတာ္ဘူးဆိုၿပီး ၿမိဳ႕ေန လူထုအတြက္ ၿမိဳ႕ျပင္ထုတ္လုိက္တာတဲ့ေလ။ ၿမိဳ႕ျပင္မွာေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ေပါ့။
အထူး ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြမွာလည္း အဲဒီလို ထုိင္ခံုေတြ ျပည့္သိပ္ တပ္ထားလို႔ စားသာသလားဆိုေတာ့ မစားသာဘူးဆိုပဲ။ ကား တစ္စီးကို ျမန္မာ ေငြက်ပ္ သိန္း ၂၀၀ (ႏုိင္ငံျခားမွာ ႏုိင္ငံျခားေငြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ေပါက္တယ္ဆိုတာ မသိေပမဲ့) နဲ႔ ၀ယ္။ ယာဥ္ ကိုယ့္လက္ထဲကို စတင္ေရာက္ရွိ လာခ်ိန္မွာ ပထမဦးဆံုး ျပဳလုပ္ရတာကေတာ့ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ မရွိတဲ့၊ မၾကားဘူးတဲ့ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးေတြရဲ့ ေဘးတံခါးေပါက္ ေဖာက္တဲ့ အလုပ္ ရယ္၊ အဲဒီယာဥ္ေတြမွာ ပါလာၿပီးသား ထုိင္ခံုေတြကို ျဖဳတ္၊ ထုိင္ခံုအသစ္ေတြ ျပန္လဲတပ္ရတဲ့ အလုပ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ တစ္ခုက စီအင္န္ဂ်ီဆိုတဲ့ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ယာဥ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ရာ ဂက္စ္အိုးေတြတပ္နဲ႔ ကား တန္ဖိုး သိန္း ႏွစ္ရာအပါအ၀င္ ခုနက လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ စရိတ္ေတြ နဲ႔ ကားတစ္စီးရဲ့ ကုန္က်စရိတ္ဟာ ေငြက်ပ္သိန္းသံုးရာ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒါ လုိင္စင္၀င္တဲ့ စရိတ္ေတြ မပါေသးဘူးေနာ္။ ဒီေတာ့ တြက္ေခ်ကိုက္ေအာင္ ထုိင္ခံုေတြ ျပည့္သိပ္ တပ္ေတာ့တာေပါ့။ ကားေတြကို တံခါးေပါက္ အသစ္ ေဖာက္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကလည္း ဒီလိုေလ.. ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံက သံုးၿပီးသား ယာဥ္ေတြကို ၀ယ္ေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ့ ယာဥ္ေၾကာစနစ္က ဘယ္ဘက္ ကပ္ေမာင္းတဲ့စနစ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံက ညာဘက္ကပ္ေမာင္း တဲ့စနစ္။ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ယာဥ္ေၾကာစနစ္မွာ ကားရဲ့ လက္ကိုင္ဘီးဟာ လက္၀ဲဘက္မွာ ရွိသင့္ၿပီး အတက္အဆင္းတံခါးေပါက္က လက္ယာဘက္မွာ ရွိသင့္တယ္ေလ။ ကိုယ္က ကားသစ္မွာရင္ေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ရဲ့ ယာဥ္ေၾကာစနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ကားေတြကို မွာႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အသံုးျပဳၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ယာဥ္ေတြကို ၀ယ္ရတဲ့အခါ အဲဒီကားေတြရဲ့ အတက္အဆင္းတံခါးေပါက္ေတြ က ကိုယ့္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ကားလမ္းမရဲ့ အလယ္ ဘက္မွာ။ အဲဒီေတာ့ ကားမွတ္တုိင္ဘက္မွာ အတက္အဆင္း တံခါးေပါက္ေတြ အသစ္ ထပ္ေဖာက္ရတာေပါ့။ အဲဒီလို လုပ္ငန္းမ်ဳိး ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွေတာ့ မၾကားဘူးေသးသလို ကားေဘာ္ဒီ ၀ပ္ေလွ်ာ့လုပ္ငန္းေတြကလည္း ဒီမွာပဲ ဖြံ႔ၿဖိဳးတယ္ မဟုတ္လား။
ဒီလိုနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ့လိုင္းကား စီး ခရီးသည္ေတြရဲ့ ဘ၀ဟာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္ေတြ ဘယ္ ေလာက္ပဲ ေျပာင္းလဲလာလာ၊ အထူး ဆိုတဲ့ သီးသန္႔ယာဥ္ႀကီးေတြ ေပၚလာခဲ့ေပမဲ့လည္း ပင္ပန္းေနၾကဆဲပဲေလ။ လုပ္ငန္းခြင္ မ၀င္ခြင္ကတည္းက လုိင္းကားေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေနၾကရတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ စိတ္အင္အား၊ လူအင္အားအျပည့္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကဘူး။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္းကေန အား လံုးကို တြက္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ရင္ ႏုိင္ငံရဲ့ ဂ်ီဒီပီကိုပါ က်ဆင္းေစတယ္ဆိုၿပီး ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္ေတြက ေ၀ဖန္ထားၾကတယ္ေလ။ ရန္ကုန္မွာက လူ ဦးေရ ၆ သန္း၀န္းက်င္ရွိၿပီး ေန႔စဥ္ ၃.၄ သန္း ေက်ာ္ေလာက္က အဲဒီခရီးသည္တင္ လုိင္းကားေတြကို စီးနင္းသြားလာေန ၾကရတယ္ေလ။ အဲဒီလူဦးေရ ကိုသယ္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ ယာဥ္က ၆၀၀၀ ေက်ာ္ပဲ ရွိသတဲ့။ သူငယ္ခ်င္းတို႔ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလို အမ်ားျပည္သူသံုးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ က မျပည့္စံုေလေတာ့ လိုင္းကားစီး ခရီးသည္မ်ားရဲ့ ဘ၀ဟာ မေခ်ာေမြ႕လွဘူး။ မီးရထားေတာ့ ရွိပါေလရဲ့။ သူက သီးျခားလိုျဖစ္ေနၿပီး တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို မၿခံဳငံုႏုိင္ေလေတာ့ တစ္ေန႔ကို မီးရထားစီးခရီးသည္က တစ္သိန္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္ေလ။ သူငယ္ခ်င္းတို႔ ထိေတြ႕ေနၾကတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးေတြရဲ့ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးစနစ္ေတြလို MRT, Bus, Taxi ေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကိုေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ ေျမေအာက္ရထား၊ မိုးပ်ံရထားေတြလည္း မရွိေလ ေတာ့ ဒီဘတ္စ္ကားေတြနဲ႔၊ ဒီ မီးရထားေလးကိုပဲ အဆင္ေျပသလို စီးနင္းသြားလာေနၾကရတယ္ေလ။ ၿမိဳ႕ျပတစ္ခု ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈရဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမွာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေရးဟာလည္း အဓိက အေရးပါေနေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန လူထုနဲ႔ မွ်တ စြာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ႏုိင္မဲ့ ကားေတြ ကိုပဲ ထပ္မံတင္သြင္းၿပီး အထူးယာဥ္ ေတြပဲ ေျပးဆြဲေနမယ္ ဆို႐ံုနဲ႔ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံတကာၿမိဳ႕ ႀကီးေတြလို ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာၿပီလို႔ မဆိုႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားေတြကေတာ့ ဒါေတြကို စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈေပါင္းမ်ားစြာ၊ ႀကံ့ႀကံ့ခံ သတၱိရွိစြာနဲ႔ ဆက္လက္ ရင္ဆုိင္ ေနၾကတုန္းပဲ။ ေရွ႕ကိုဆက္သြား ေနၾကတုန္းပဲေလ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္ကုန္မွာ ေမြး၊ ရန္ကုန္မွာ ႀကီးၿပီး၊ ရန္ကုန္မွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ရတဲ့... ရန္ကုန္ေျမ ကို မစြန္႔ခြာႏုိင္ေသးတဲ့ ရန္ကုန္သူ တစ္ ေယာက္အတြက္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မိုးပ်ံရထား၊ ေျမေအာက္ရထားႀကီးေတြ စီးခြင့္ရလိမ့္မယ္လို႔ ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ေနမိတာ အမွန္ပါပဲ။ မီးပြိဳင့္ေတြ မရွိတဲ့ Free way လမ္းမႀကီးေတြ၊ ေစ်းသယ္ေတြနဲ႔ ႐ႈပ္လွ်က္ခတ္ေနတဲ့ ပလက္ေဖာင္းေတြမဟုတ္ဘဲ ရွင္းလင္းသပ္ရပ္တဲ့ ပလက္ေဖာင္းေတြ၊ လူ ကူးခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးေတြ၊ သပ္ရပ္လွပတဲ့ ေခတ္မီ ဘူတာ႐ံုႀကီးေတြ၊ ရွင္းလင္းေျပျပစ္တဲ့ ဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ ယာဥ္ႀကီးေတြကို ထိ ေတြ႔ ခံစားခြင့္ ႀကံဳလာရလိမ့္မယ္လို႔ အိပ္မက္ဆန္ဆန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနတုန္းပါပဲ။ ခုေတာ့ ဒုကၡမ်ားတဲ့ အထူးယာဥ္ႀကီးေတြနဲ႔ ခရီးသည္တင္ လိုင္းကား ေတြကိုပဲ ႏုိင္ငံရဲ့ ဂ်ီဒီပီေတြ အဆံုး႐ႈံးခံၿပီး ဆက္လက္ စီးနင္းလိုက္ဦးမယ္ အေ၀းေရာက္ သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ......။
ေရႊစင္အိ
4 comments:
ညီမ ေရႊစင္အိ ကို ေပးဆပ္သူရဲ့ အဖြဲ ့သား တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ရဲ့ လက္ရိွ Transportation Situation အေၾကာင္း ဗဟုသုတ တိုးရတဲ့အတြက္ ဒီ Post ေလးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
လြင္မင္းခန္ ့
ကၽြန္ေတာ္လည္း အစ္ကိုၾကီး လြင္မင္းခန္႕လိုပါပဲ
တျခားသူေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ညီမေလး ကို ၾကိဳဆိုၾကမွာပါ
ေလ့လာအားနဲ႕ အေရးအသား ကို အသိအမွတ္ျပဳေလးစားပါတယ္ ဗ်ာ
စိတ္ညစ္တယ္ ရန္ကုန္မွာ ကားစီးရတာ ပူရင္ ပိုဆိုး ပိုက္ဆံပိုယူၿပီး AirCon လည္းမရွိဘူး အထူးကားေတြလည္း ထိုင္ခံုျပည့္ရင္မတင္ဘူး ဆိုၿပီး တင္ေနတာေတြကိုေတြ႕ရတာပဲေနာ္
ေပးဆပ္သူမွာ အဖြဲ႕၀င္တစ္ေယာက္ တုိးလာတဲ့အတြက္ ၀မ္းေျမာက္မိတယ္.. သူငယ္ခ်င္း ေရႊစင္အိေရ.. ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ ႀကိဳဆုိပါတယ္ဗ်ာ..
Post a Comment