Monday, September 7, 2009

ပ်က္သုဥ္းျခင္းရဲ႕လမ္းစမ်ား

႐ုံးမွာ စာရြက္စာတမ္းအခ်ဳိ႕ကုိ မိတၱဴကူးေတာ့ တခ်ဳိ႕စာရြက္ေလးေတြက နည္းနည္းညစ္ေနတာနဲ႔ မူရင္းစာရြက္ကုိ ျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ညစ္ပတ္ေနတာကုိ ေတြ႔လုိက္ရတယ္။ မူရင္းစာရြက္ကုိက မေကာင္းေတာ့ ကူးတဲ့ စာရြက္ကလည္း မေကာင္းေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ နည္းနည္းအခက္ေတြ႔သြားတယ္။ ဒီမိတၱဴစာရြက္စာတမ္းေတြကုိ ကၽြန္ေတာ့္အထက္လူႀကီးဆီကုိ တင္ေပးရမွာ။ ဒါေပမယ့္ မူရင္းစာရြက္ကုိက မေကာင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ဘူး။ လူႀကီးေမးရင္ေတာ့ မူရင္းစာရြက္ မေကာင္းလုိ႔ပါလုိ႔ပဲ ေျဖရေတာ့မွာပဲေလ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာတုန္းက မိတၱဴဆုိင္ေလးေတြမွာ ကပ္ထားတဲ့ စာတမ္းေလးတစ္ခုကုိ သြားသတိရမိလုိက္တယ္။ ``မူရင္းေကာင္းမွ မိတၱဴေကာင္းမည္´´ တဲ့။
မိတၱဴကူးျခင္း (ေကာ္ပီကူးျခင္း)ဟာ စာရြက္စာတမ္းေတြမွာတင္ ရွိတာမဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာရပ္နယ္ပယ္ေတြမွာပါ ရွိႏုိင္ပါလားဆုိတာကုိပါ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိတယ္။ ဂီတေလာကမွာ မၾကာခဏ ျမင္ေတြ႔ေနရ၊ ၾကားေနရတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုကလည္း ေကာ္ပီကူးျခင္းကိစၥပါပဲ။ Own Tune နဲ႔ Copy ဆုိတာကုိ အႏုပညာေလာကမွာေရာ၊ စီးပြားေရးေလာကမွာပါ အေတာ္မ်ားမ်ား ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္တတ္ၾကတယ္။ Own Tune ကုိ တန္ဖုိးထားတတ္ၾကသလုိ Copy ဘက္ကေနလည္း ခုခံကာကြယ္ေျပာဆုိတတ္ၾကသူေတြလည္း ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ကုိယ္ပုိင္မူဟန္ (Own Tune) အတြက္ေရာ ဆင့္ပြားကူးယူးျခင္း (Copy) အေပၚမွာ ဘာမွ ေ၀ဖန္စရာ မရွိေပမယ့္ စဥ္းစားစရာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိလာပါတယ္။ ဆင့္ပြားကူးယူးျခင္း (Copy) ဟာ နယ္ပယ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္ေနတာမုိ႔ သူ႔အေပၚ အေတာ့္ေလးကုိ သတိထားစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ကုိယ္ပုိင္ဟန္တစ္ခု ဖန္တီးရတာ ခက္သေလာက္ ေကာ္ပီဟာ လြယ္ကူတယ္ဆုိေပမယ့္ သူ႔အတုိင္း ျပန္ကူးခ်မယ္ဆုိရင္ တစ္ခါတရံမွာ လြဲမွားမႈေလးေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဂီတေလာက၊ ဗြီဒီယုိ ေလာက၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာေရာ ကုိယ္ပုိ္ဖန္တီးမႈနဲ႔ ပုံတူကူးယူျခင္းဟာ အၿမဲတမ္း ေတြ႔ေနရတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ခုထဲတင္မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံတကာမွာပါ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ကိစၥတစ္ခုပါပဲ။
Copy ကူးယူးျခင္းနဲ႔အတူ သူနဲ႔အတူ တြဲပါလာတာကေတာ့ လႊမ္းမုိးျခင္းဆုိတာပဲ။ ဘယ္လုိမ်ဳိး လႊမ္းမုိးျခင္းလဲ။ သိသာထင္ရွားတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုကုိ ျပပါဆုိရင္ ကုိရီးယား အႏုပညာဟာ အာရွတုိက္ ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ထုိးေဖာက္၀င္ေရာက္လာၿပီး ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈဟာလည္း အဲဒီႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားက လူမ်ားစြာဆီကုိပါ ကူးစက္ေစခဲ့ပါတယ္။ ကုိရီးယားအႏုပညာရွင္မ်ားဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အစြမ္းအစနဲ႔ အာရွႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားက သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈကုိ လက္ခံလာေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ သူတုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းသင့္တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါပဲ။ မီဒီယာမ်ားကေတာင္ ``ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမုိးျခင္းနဲ႔အတူ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈပါ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ႏုိင္ေလာက္တယ္´´ လုိ႔ သတိေပးရေလာက္အထိ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ခုေတာ့ ေျဖသာေသးပါတယ္။ ကုိရီးယားႏုိင္ငံကလည္း အာရွတုိက္ထဲမွာပဲ ရွိေနေသးတာကုိး။ ကၽြန္ေတာ္က ယဥ္ေက်းမႈကုိ ခြဲျခားရာမွာ အေရွ႕ကမၻာျခမ္း (အာရွတုိက္) နဲ႔ အေနာက္ကမၻာျခမ္း (ဥေရာပ၊ အေမရိက) ဆုိၿပီး ခြဲျခားထားပါတယ္။ အာရွုတုိက္သား အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သာမန္အားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈျခင္း တူညီတတ္ၾကပါတယ္။ မိမိကုိယ္ကုိ တန္ဖုိးထားျခင္း၊ မိသားစုအေပၚ တန္ဖုိးထားျခင္း၊ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြအေပၚ တန္ဖုိးထားျခင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ ဂ႐ုစို္က္ျခင္းဆုိတာေတြဟာ အာရွတုိက္သားအေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ အေျခခံစံႏႈန္းအားျဖင့္ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီမွာ ေျပာစရာတစ္ခု ရွိလာပါတယ္။ မိမိတုိ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈအေပၚ တန္ဖုိးမထားဘဲ တျခားႏုိင္ငံ ဒါမွမဟုတ္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအေပၚ အထင္ႀကီးျခင္းေၾကာင့္ ကုိယ့္လူမ်ဳိးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြား တတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံဟာ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမုိးျခင္း ခံရျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈဟာ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကမၻာ့ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပုိင္းမွာ မ်ားစြာေျပာင္းလဲတုိးတက္ခဲ့ပါတယ္။ နည္းပညာပုိင္းမွာေရာ၊ စက္မႈပုိင္းဆုိင္ရာမွာပါ အလြန္ျမန္ဆန္စြာနဲ႔ ေျပာင္းလဲတုိးတက္ေနတာ အားလုံးျမင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ နည္းပညာ တုိးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ Globalization လုိ႔ ေခၚေနၾကတဲ့ ကမၻာရြာႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကတဲ့အတုိင္း အလြန္က်ယ္ေျပာလွပါတဲ့ဆုိတဲ့ ကမၻာႀကီးဟာ ရြာေလးတစ္ရြာေလာက္ကုိ ေသးငယ္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ နည္းပညာတုိးတက္ျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးပါပဲ။ ဒီအက်ဳိးေက်းဇူးဟာ လူမ်ားစြာအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ရရွိခံစားေစခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တုိးတက္ျခင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းဆုိတဲ့ စကားလုိပဲ ဆုတ္ယုတ္မႈေတြဟာလည္း ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ နည္းပညာပုိင္းမွာ မ်ားစြာ တုိးတက္လာခဲ့ေပမယ့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ ယဥ္ေက်းမႈ ဆုတ္ယုတ္မႈ တျဖည္းျဖည္း ျဖစ္ေပၚ လာပါတယ္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ က်န္းမာေရးမေကာင္းတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္လုိပါပဲ။ ကုိယ္ခႏၶာအားနည္းၿပီး ခုခံႏုိင္စြမ္း နည္းတဲ့လူတစ္ေယာက္အတြက္ ျပင္ပက ေရာဂါေပါင္းစုံဟာ သူ႔ဆီကုိ အလြယ္တကူ ၀င္ေရာက္လာႏုိင္သလုိ မိမိတုိ႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈကုိ ခုိင္မာေအာင္ မတည္ေဆာက္ဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္လူမ်ဳိး ယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိးတက္သထက္ တုိးတက္ေအာင္ မႀကိဳးစားဘူးဆုိရင္ ျပင္ပယဥ္ေက်းမႈဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကုိယ့္လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈထဲ စိမ့္၀င္ၿပီး ၀ါးမ်ဳိသြားႏုိင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ေရႊဒုံးဘီေအာင္ရဲ႕ ``အမ်ဳိးေပ်ာက္မွာ စုိးေၾကာက္စရာ´´ ဆုိတဲ့ စာအုပ္ေခါင္းစဥ္လုိပါပဲ။ ယဥ္ေက်းမႈပေပ်ာက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘာသာေရးနဲ႔ လူမ်ဳိးပါ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားႏုိင္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆုိးက်ဳိးေတြကုိပါ ျဖစ္ေပၚလာေစႏုိင္ပါတယ္။
ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ယဥ္ေက်းမႈသာမကဘဲ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ အႏုပညာ စတာေတြဟာ တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔ တစ္ႏုိင္ငံ ကူးလူးဆက္ဆံေနၾကရပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကူးလူးဆက္ဆံေနၾကရေပမယ့္ မတူညီၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ကုိယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ခ်ိန္ၫွိယူရတဲ့ သေဘာသဘာ၀ ရွိရပါတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ တုိက္႐ုိက္ကူးယူမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဆက္တြဲကလည္း ေကာင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိးက်ဳိးမ်ားစြာသာ ေပၚေပါက္လာေစ ႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာတစ္ခုကုိ ျဖစ္ေပၚလာမွာပါ။ ျမန္္မာလူမ်ဳိးမ်ားမွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ ရိွသလုိ၊ အေမရိက၊ အဂၤလန္၊ တ႐ုတ္၊ ကုိရီးယား အစရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း သူတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သူတုိ႔ ရွိၾကတာပါပဲ။ အေမရိကရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ အေမရိကႏုိင္ငံမ်ားရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပဲ ကုိက္ညီမႈရွိႏုိင္သလုိ၊ အဂၤလန္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာလည္း အဂၤလန္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ျပည္သူမ်ားနဲ႔ပဲ ကုိက္ညီမွာပါ။ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးမ်ားက အဂၤလန္နဲ႔ အေမရိကရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဆင့္ပြားဖန္တီးမႈမပါဘဲ တုိက္႐ုိက္ကူးခ်မယ္ဆုိရင္ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးယဥ္ေက်းမႈအေနနဲ႔ ဘယ္လုိမွ လက္ခံႏုိင္စရာ မရွိပါဘူး။ ထုိနည္းတူပါပဲ။ ျမန္မာလူမ်ဳိးကလည္း ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈကုိ တန္ဖုိးမထားဘဲ တုိင္းတစ္ပါးယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိက္႐ုိက္ကူးခ်ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ေတာ္ေတာ့္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္သြားေစမွာပါ။ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားဟာ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာရွိတယ္၊ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာ ရွိတယ္၊ စိတ္သေဘာထား ျဖဴစင္တယ္လုိ႔ အေနာက္ႏုိင္ငံက လူမ်ားက အခုခ်ိန္မွာ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိေန ၾကေပမယ့္ ေနာက္တစ္ခ်ိန္မွာ အဲဒီလုိမ်ဳိး ဆက္ေျပာႏုိင္ၾကပါ့မလားလုိ႔ ေတြးဆစဥ္းစားစရာေတြ မ်ားစြာရွိလာပါတယ္။
ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေခတ္နဲ႔အညီ အမ်ားလက္ခံႏုိင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ Update လုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အမ်ားက ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈဆုိၿပီး နာမည္တပ္ေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါဟာ ယခုလက္ရွိေခတ္ ေတာင္ကုိရီးယား လူႀကီး လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ႀကိဳးစားခဲ့တာပါ။ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံ တုိးတက္လာတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ပဲ ၾကာပါေသးတယ္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္မွ ႏုိင္ငံေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈကုိ စတင္ခဲ့ရတာပါ။ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအေဟာင္းကုိ အသစ္ေတြနဲ႔ ထပ္ေပါင္းထည့္ၿပီး တုိးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံလည္း ဒီလုိႀကိဳးစားဖုိ႔ အခြင့္အေရး အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ ဒါဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း လုပ္လုိ႔ မရႏုိင္ေပမယ့္ လူအမ်ားစုကေန စၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အခ်ိန္မီပါေသးတယ္။ ဒီမွာ မီဒီယာမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း မ်ားစြာအေရးပါပါတယ္။ မီဒီယာဆုိတာရာမွာ စာနယ္ဇင္းေလာက၊ အႏုပညာေလာက အားလုံးပါ၀င္ပါတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္းဆုိ ဘေလာ့ဂ္ေတြကေနတစ္ဆင့္ ကုိယ့္လူမ်ဳိးအတြက္ ေပးဆပ္ေနၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာပါၿပီ။ ပုိၿပီးက်ယ္ျပန္႔လာပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကုိလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ အသစ္ေတြ ထပ္ေပါင္းၿပီး လူအမ်ား လက္ခံႏုိင္တဲ့အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မႀကိဳးစားဘဲ ပုံတူကူးခ်တာကုိပဲ လက္ခံႏွစ္ၿခိဳက္ေနမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေကာင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ပါတယ္။
 
ေလးစားစြာျဖင့္
 
ေဇယ်ာဦး

--

2 comments:

Angel Shaper said...

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကုိလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ အသစ္ေတြ ထပ္ေပါင္းၿပီး လူအမ်ား လက္ခံႏုိင္တဲ့အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မႀကိဳးစားဘဲ ပုံတူကူးခ်တာကုိပဲ လက္ခံႏွစ္ၿခိဳက္ေနမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေကာင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္ပါတယ္။
သိပ္မွန္တဲ့စကားပါပဲ။
သိပ္ေကာင္းတဲ့ပိုစ့္ေလးပါ။ ကိုေဇယ်ာဦးကို ေက်းဇူးတင္ေလးစားပါတယ္။ ဘာမွ မေျပာတတ္လို ့ဘာမွ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခုခုလုပ္ႏိုင္ဖို ့ ႀကိဳးစားခ်င္တယ္။ အေတြးတစ္ခ်ိဳ ့နဲ့ျပန္ပါျပီ။ ေက်းဇူးပါ။

ေနစိုးနိုင္ said...

မူရင္းေကာင္းမွမိတၱဴေကာင္းမည္တဲ့
မွန္လိုက္တာ
ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ဆိုေတာ့ နည္းနည္းထပ္ျဖည့္ေပးခ်င္တယ္

မူရင္းေကာင္းမွမိတၱဴေကာင္းမည္

သိခ်င္လွ်င္မီးလာေအာင္ေစာင့္
မေစာင့္နိုင္ မီးစက္ေမာင္း

ဟူသတတ္