Wednesday, April 29, 2009

ပညာရိွသတိျဖစ္ခဲ

ေၾသာ္…ေလာက ေလာက

ေျပာရမွာ ခက္တယ္

ကိုယ့္ထက္ၾကြယ္သူေတြ ရယ္ဟာမို႕

ဘယ္သို႕ဆို ဘယ္လိုေျပာရပါ့

ေမာလွပါဘိ…


ေဒါမနႆ တြယ္မဝင္ေသာ္လည္း

ေသာကႏြယ္အငင္ ရစ္တာမို႕

အျပစ္ဆိုတယ္ မထင္ၾကပါနဲ႕

အျဖစ္တစ္ခု တစ္ခါေတြးျပီး

မာနေလးမ်ား ေဘးဖယ္

အရာရာ အလြယ္မေတြးေစဖုိ႕

ငါေလ အမွန္အေရး ဆိုလိုက္မယ္

ခ်ိဳခ်ိဳတိုက္တယ္လို႕ပဲ ထင္ၾကပါေတာ့ဗ်ာ…


အျဖစ္က ကံၾကမၼာ

ညဏ္ဗလာ ႏံုနဲ

ကံအားငယ္သူမို႕

ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုေျပာေျပာ

အဇၨ်တၱ အတြင္းသေဘာ

ကိုကိုေလာဘေၾကာင့္

(ခမ်ာေလ)သားငါးသတ္ကာေရာင္းရတယ္

အေၾကာင္းမလွ ။

အေၾကာင္းမလွလို႕ လူေတြကသိပ္မေပါင္းၾကေပမယ့္

ေခါင္းမာတယ္ရယ္လို႕လည္း ဟုတ္ပါဘူး

ဝမ္းေခါင္းရယ္ဆာ ညဏ္ေဟာင္းေလာင္း ဗလာရယ္မို႕

ဘာဘာညာညာလည္း သိပ္မေတြးတတ္

ေနာင္သံသရာ အေရးခက္ပေလ့ေစေတာ့

ေၾကာ့ေၾကာ့ေမာ့ေမာ့ ဟန္ကိုတင္

ယွဥ္ခ်င္ရင္ ယွဥ္စမ္း

မိုက္ကန္းတယ္လို႕ ေျပာခ်င္ေျပာ

အကုသိုလ္လုပ္ရမွာ ေမာေတာ့ပါဘု

ေဟာခုဆို တစ္မ်ိဳး

အေလးခ်ိန္ေတာင္ ခိုးတတ္ခဲ႕ျပီပဲ ။


သည္လိုလူတစ္ေယာက္ကို

မေဖာက္ရယ္တဲ႕ မျပန္ ကာလသံုးတန္

အမွန္ကန္ဆံုး အခ်ိန္မျဖဳန္းပဲ

သံုးတတ္တဲ့လူတစ္ေယာက္က

ေထာက္ျပလို႕ ေဝဖန္

ေစာေၾကာေစရန္ ဆိုျပီး

ေသာေသာေလးေျပာလိုက္တယ္

ငါးစိမ္းသည္ ”တဲ႕ ။


အယူတိမ္းလို႕

ငါးစိမ္းသည္ ျဖစ္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္

ဘယ္ေလာက္ေတြးႏိုင္သလဲ

သူ ေဝခြဲဖို႕ ေမ့ေနတယ္


အယူတိမ္းလို႕

ငါးစိမ္းသည္ ျဖစ္ေနသူမ်ား

ဘာမ်ား အားနည္းေနသလဲ

သူ ျဖည့္ဆည္းဖို႕ ေမ့ေနတယ္


ေစတနာဆိုတာ

ၪာဏ္ပညာနဲ႕ဖက္မွ အရာထင္တတ္တဲ႕သေဘာပါ

ဒီသေဘာကို မေစာေၾကာဘဲ

ေသာေသာေလး ေျပာခ်လိုက္ေတာ့

ေဟာ ခုဆိုၾကည့္စမ္း

မွန္းခ်က္နဲ႕ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ပံုမ်ား

အမွားေပၚအမွားဆင့္

သင့္မသင္ မေဝဖန္ႏိုင္တဲ႕သူက

ေသြလွန္ကာ ဓမၼတရားကို

အားရပါးရတုန္႔ျပန္လိုက္ပံုက

အမိုက္ကို ႏွစ္ဆတိုး

အေလးခ်ိန္ ခိုးလိုက္တာပါပဲဗ်ာ

အေလးခ်ိန္ ခိုးလိုက္တာပါပဲ………


(အေလးခိုးခံရျခင္းမွ ကင္းေဝးၾကပါေစ)


ေစတနာ

28.04.2009(2059)


ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ


ဒြိဟျဖစ္စရာ စကားပံုေကာင္းေလး တစ္ခုပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ေမာင္လွ်ာရွည္ အၾကိဳက္ေပါ့ ခင္ဗ်ာ ။


ပညာရွိေတြက သတိျဖစ္ခဲတာလား ?????


သတိေမ့တတ္တာက ပညာရွိရဲ႕ လကၡဏာလား?????


ဟုတ္ကဲ့..ကၽြန္ေတာ္တို႕ေလာကမွာေတာ့ တစ္ခုခု သတိေမ့ၾကျပီဆိုတာနဲ႕ ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆိုျပီး ဆင္ေျခတစ္ခုအေနနဲ႕ လိွဳင္လွဳိင္ၾကီး သံုးေနၾကေလရဲ႕ ။


ပညာရိွဆိုတာ…

ေလာကီပညာ နဲ႕ ေလာကုတၱရာပညာ ဆိုျပီး ႏွစ္မိ်ဳးရိွပါတယ္တဲ႕ ။


ေလာကီပညာကို အမ်ိဳးအမည္ခြဲရင္ေတာ့ ကုန္ႏိုင္ဖြယ္ပါပဲ ။ သက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းပညာရပ္ အားလံုးပါပဲ ။ ကၽြန္ေတာ္ မေတာက္တေခါက္တတ္တဲ႕ အီလက္ထေရာနစ္ ပညာနဲ႕ ရွင္းရရင္

ဥပမာ တီဗြီတစ္လံုး ျပင္တယ္ ဆိုပါေတာ့ ။တီဗြီျပင္တဲ႕ ပညာဆိုတာ…


တီဗြီတစ္လံုး ဘယ္ေနရာ ဘာျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ တေရးႏိုးထေမး သိရမယ့္ တတ္ကၽြမ္းရမယ့္ အျပင္

ကိုယ္ျပင္မယ့္ တီဗြီပိုင္ရွင္ရဲ႕ သေဘာထား

ျပင္သင့္မျပင္သင့္

ဂရုစိုက္သင့္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ား စသျဖင့္ သတိတရားနဲ႕ ဆိုင္တဲ႕ အခ်က္ေတြကို ေကာင္းစြာ တတ္သိနားလည္ျခင္းလို႕ ေခၚပါတယ္ ။

ဟုတ္ကဲ႕ …အဲသလိုသိေပမယ့္လညး္ပဲ

တီဗြီပိုင္ရွင္က ပူညံ ပူညံ ရန္အလုပ္ခံရတာေတြ

အခန္႕မသင့္လို႕ တစ္ျခားတီဗြီတစ္လံုး အေလ်ာ္ေပးလိုက္ရတာေတြ

မေတာ္တဆ ဓာတ္လိုက္တတ္တာေတြ ၊မေတာ္တဆ ကိုယ့္ေၾကာင့္ တီဗြီ ပ်က္သြားတာေတြ ဟာ ပညာရွိေသာ္ျငား သတိျဖစ္ဖို႕ ခဲယဥ္းတယ္ ဆိုတဲ႕ စကားကို နားမေထာင္လို႕ပါပဲ ။ အဟီး…အဲဒါကၽြန္ေတာ္က ထိပ္ဆံုးကေပါ့ ။


ေလာကုတၱရာဆိုရာ၌လည္း ကိုးကြယ္မွဳအလိုက္ အမ်ိဳးမိ်ဳး ကြဲျပားပါလိမ့္ဦးမယ္ ။ ကိုယ္က ဗုဒ ၶ ဘာသာဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့ ။

ဗုဒၶဘာသာ ပညာဆုိတာ …

သုတ္ ၊ဝိနည္း ၊ အဘိဓမၼာပါပဲ ။ လူေတြကေတာ့ (ဘုရားရွင္ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ) အဲဒီ သုတ္ ၊ ဝိနည္း ၊ အဘိဓမၼာေတြကို ရွင္းလင္းစြာ မွတ္မိျခင္း ၊ ဒီဓမၼေတြ ရဲ႕ သေဘာကို ကိုယ္တိုင္လည္း ျမတ္ဘုရား၏ ဆိုလိုရင္းကို သိရိွျခင္း ၊ တစ္ပါးသူတို႕အားလည္း ျပန္လည္ ရွင္းလင္း ေဟာေျပာ တတ္ျခင္းကို ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပညာရွိအျဖစ္ အမ်ားစုက မွတ္ယူေနၾကပါတယ္ ။


သို႕ေသာ္ဓမၼအတိုင္း မလြဲမေသြ က်င့္ၾကံႏိုင္သူဟာ အေရအတြက္အားျဖင့္ အခ်ိဳးအစား အလြန္နည္းပါးပါတယ္ ။ အဲဒါဟာ ျမတ္ဘုရားက ပညာရွိအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ႕ သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာဆိုတာကို တကယ္ နားမလည္လို႕ပါပဲ ။ ေၾသာ္ သမာဓိဆိုတာ သတိတရား တည္ေဆာက္တာလို႕ နားလည္တာကို ။ တစ္ခါတရံ အမွန္တရားေၾကာင့္ အမွားတရံ ရတတ္ပါတယ္ ။


ေနာက္တစ္မိ်ဳးက


ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပညာရိွလို႕ သတ္မွတ္လိုက္တာနဲ႕လည္း သတိ ျဖစ္ခဲတတ္ေသးတယ္ ။ အနည္းဆံုး ထပ္ရမယ့္ အရာေတြ ဆံုးရွံဳးသြားတတ္တယ္ ။


ဟုတ္ကဲ႕ …

ကၽြန္ေတာ္အျမင္ကို ရွယ္ယာလုပ္တဲ႕ သေဘာ ပါ ။ မွားတယ္ လုိ႔ျမင္တဲ႕အခ်က္တိုင္းကို မညွာမတာ ေဝဖန္ျခင္း ျဖင့္ ဆံုးမ ကူညီေပးၾကပါ ။ေျပာခ်င္တာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါေသး ေသာ္လည္း..


ခုေတာ့ အခ်ိန္ရွား၍ နားလိုက္ရ ပါျပီ ။


အားလံုးပဲ သတိတရားႏွင့္ ျပည့္စံုပါေစ ။


ေစတနာ

29.04.2009(0105)






1 comment:

Anonymous said...

လူတိုင္းၾကားဖူးေနက် စကားပံုေလးကို ေဝဘန္သံုးသတ္သြားတာ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသလို မွတ္သားစရာလည္းေကာင္းပါတယ္...ကိုထင္တာေျပာရရင္...ပညာရိွသတိျဖစ္ခဲဆိုတာ....ပညာပင္ရိွေသာ္လည္း...ပညာရိွပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း...သတိတရားဟာ...ျဖစ္ခဲ..ျမဲခဲတယ္...သတိျမဲဖို ့ခက္လွတယ္....သတိျမဲျမံနိုင္ဖို ့..ပညာရိွလို ့ သမုတ္ခံရရံုနဲ ့မလံုေလာက္ဘူး....ဆိုျပီး...သတိတရားရဲ ့...သေဘာသဘာဝကို...မေမ့မေလ်ာ့ရိွၾကေစဖို ့...remind လုပ္ထားတဲ့ ဆိုစကားတစ္ခုျဖစ္မွာပါ...လူေတြကေတာ့သိတဲ့အတိုင္း...လိုရာဆြဲခ်င္ၾကေတာ့လည္း...မွားတိုင္း ေပးစရာ ဆင္ေျခတစ္ခုလိုျဖစ္လာခဲ့တာေနမွာေပါ့...ဒီေနရာမွာ..အဓိကေဆြးေႏြးခ်င္တာက ဒါမဟုတ္ပါဘူး....စကားပံုမွာျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာမွာျဖစ္ျဖစ္ သုတိသာေအာင္..ကာရံနေဘ ေတြငဲ့ၾကရင္းက...ၾကာေတာ့ခုလို လိုရာဆြဲေတြးစရာေတြ ျဖစ္လာတတ္ၾကတယ္ဆိုတာကိုပါ...ခုလည္း...တကယ္လို ့သာ...ပညာပင္ရိွေသာ္လည္း သတိဆိုတာ ျမဲဖို ့ခက္တယ္ ...လို ့ သုတိမသာေပမယ့္ သံုးစြဲၾကရင္...ဒြိဟ ၾတိဟ...ေတြသိပ္မျဖစ္နိူင္ေတာ့ဘူးေပါ့...ဒီအခ်က္ကေလးက...ကိုတို ့လို စာတိုစာစ ကဗ်ာတိုကဗ်ာစ ေလးေတြ ေရးေနတဲ့သူေတြ..သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုလို ့ဝင္ေျပာခ်င္တာပါ....

လြင္မင္းခန္ ့