အင္း… ေနစုိးႏုိင္သာ ေကာင္မေလး ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာဖက္္နမ္းတာနဲ႕ ေသေတာ့မွာပဲ။ ဘာလို႕ဒီေလာက္ ေကာင္းတဲ့အေတြးေလးေတြ ထြက္ထြက္ေနတာလဲ ။ကေလးက ကေလး လိုမေနပဲေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေတြးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္းေရးရအံုးေတာ့ ေပမေပါ့ဗ်ာ။ ေနစိုးႏုိ္င္လား ။သူ႕ကုိယ္သူ သိပ္ငယ္ခ်င္တဲ့ေကာင္ဗ် ။ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ chatting ဝင္တိုင္း အကို အကို ၊ကၽြန္ေတာ္ကၽြန္ေတာ္ နဲ႕။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျမန္ အုိခိုင္းေနတဲ႕ေကာင္ဗ် ။အမွန္ဆို သူကေတာင္ ႀကီးေသးတယ္ ။လူေကာင္ေျပာပါတယ္ ။ကၽြန္ေတာ္က ေဆြးေႏြးေဖာ္ ေဆြးေႏြးဖက္ သူငယ္ခ်င္း လိုခ်င္တာဗ် ။ကဲ.. ဒီေလာက္ငယ္ခ်င္တဲ႕ေကာင္ကုိ သူ႕အေတြး နဲ႕ ပက္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးစရာ ရွိေနတဲ႕ ကၽြန္ေတာ္က ကေလးေလးေရ ေခၚၿပီး ေျပာရင္ လြန္မယ္ ထင္ၾက မလားခင္ဗ်ာ။
ဦးဆုံးအေနနဲ႕ စာဖတ္သူေတြကို မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း အေနနဲ႕ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ႕စာေတြနဲ႕ ပက္သက္လို႕ ကၽြန္ေတာ္အေတြးအေခၚအေပၚ ေကာင္းတယ္လို႕ ယူဆခဲ႕ရင္ ဘယ္လို ဘယ္ပံု ေကာင္းေၾကာင္း ၊ဘယ္လိုေလးဆိုရင္ ပိုေကာင္းမွာ စသျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ဒါမွမဟုတ္ မွားတယ္လို႕ ယူဆခဲ႕ရင္လည္း ဘယ္လို ဘယ္ပုံ မွားေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေပးၾကပါ လို႕ ။ အမွန္တရားကို လက္ခံရဲပါတယ္ ။ ျပင္ႏုိင္တာ ၊မျပင္ႏုိင္တာက ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ၊အားသာခ်က္အေပၚ မူတည္ပါလိမ့္မယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ျပင္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အမွန္တရားကို ဆင္ျခင္ေတြးေတာ၍ သိရွိၿပီးျခင္း ဆိုတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ရွိပါတယ္ ။
ေနစိုးႏုိင္က ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးနဲ႕ ပက္သက္ၿပီး ေထာက္ျပေဝဖန္ထားပါတယ္။ ေဝဖန္ေရးဆိုတာ ေဝဖန္တဲ႕လူက ေဝဖန္တတ္ရင္ ၊အေဝဖန္ခံရတဲ႕ သူကလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးျပဳ တတ္မယ္ဆိုရင္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုပါ ။
ေနစိုးႏိုင္ရဲ႕ ဆႏၵကေတာ့ အခ်ိန္၊ေနရာေဒသ၊ လူမ်ဳိးမေရြး ၾသကာသ ကႏ္ေတာ့ခ်ဳိး နဲ႕ ဘုရားရွိခိုးၾကၿပီဆိုရင္ ညီညာၿပီး က်က္သေရ ရွိွိတဲ႕အသံ ထြက္ေပၚေစခ်င္တာပါ ။ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း ၊ မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ စိတၱဇအသံထက္ မိမိဘာသာ၊သာသနာ ပို၍ပို၍ ေကာင္းမြန္ေစခ်င္တဲ့ ဝံသာႏုအသံက ပိုလႊမ္းတယ္လို႕ ျမင္မိပါတယ္ ။
ေနစိုးႏုိင္ရဲ႕ ဒီအေတြးဟာ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ လိုအပ္ခ်က္(သို႕)ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္
ေနစိုးႏိုင္က ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳး ရြတ္ဆိုပူေဇာ္တဲ့အခါ ညီညီညာညာမရွိၾကတဲ႕ အေၾကာင္း ၊ညီညီညာညာ ရွိေစခ်င္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ခြင့္ရွိ၍ လုပ္ခြင့္ရသူ ေတြကုိ လုပ္ေစခ်င္တယ္လို႕ ေရးထားတာကို ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားကို အားကိုးတႀကီး ေျပးျမင္မိတယ္ ။သာသနာေတာ္အက်ဳိးကို လုပ္ႏုိင္စြမ္းအရွိဆံုး နဲ႕အစြမ္းေဆာင္ဆံုးသည္ ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားပဲ မဟုတ္ပါလား ခင္ဗ်ာ ။ ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ား စိတ္ဝင္စားၿပီး လုပ္ေဆာင္ပါမွ ပိုမိုထိေရာက္မွာ မဟုတ္ပါလား ။အဲဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ ဘုရားမ်ား လုပ္သင့္ပါတယ္ ဘုရားမ်ား ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္သင့္တယ္လို႕ ေနစိုးႏုိင္ ရဲ႕ Cbox မွာ ေရးလိုက္မလို႕ပါပဲ ။ပီးေတာ့မွ ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားကို ဆရာလုပ္သလို ျဖစ္ေနမွာစိုးတဲ႕ အတြက္ “ဆရာေတာ္ ဘုရားမ်ား….” ဆိုၿပီးပဲ ေရးလိုက္မိပါေတာ့တယ္ ။
အမွန္ေတာ့ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးကို စုေပါင္းရြတ္ဆိုတဲ့ဓေလ့က ရွိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္
။ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႕ကလည္း ညီညီညာညာရြတ္ဆိုဖို႕ ေလ႕က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ေပးခဲ႕၊ ေပးဆဲ ၊ ေပးလတၱံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလို ဓေလ႕ကလည္း ရွိၿပီးသား ၊သာသနာေတာ္ ထြန္းကားဆဲ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႕ ေပ်ာ္စံရာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေရႊျပည္သားေတြမွာမွ ဒီညီ၊မညီဆိုတဲ႕ ျပႆနာကို ေနစိုးႏိုင္ဘာေၾကာင့္ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိသြားပါသလဲ ၊၊
“ျဖတ္ေတာက္တိက် ၾသကာသ ျမန္စြာ ရွာသင့္သည္ ”
“ေလးေလးမွန္မွန္ ဦးေဆာင္သံ ဧကန္ ရွိရမည္ ။”
“ေႏြးေထြး အားသန္ ဝိုင္းဆိုရန္ အမွန္ သံစဥ္ လိုအပ္သည္”
“ႏုိင္ငံအဝွမ္း တကယ္တမ္း only one သာရွိသင့္သည္”
ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားရဲ႕ အပိုင္းရယ္ ၊ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕အပိုင္းရယ္ ဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္႕ဦးေႏွာက္အေသးေလးနဲ႕ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ။
ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားဟာ ပရိယတၱိ ႏွင့္ ပရိပတၱိ တာဝန္ႏွစ္ရပ္စလံုးကို ပူးတြဲ ထမ္းေဆာင္ေနၾကရ သူမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ပရိပတၱိတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ႕ ဆရာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ဟာ ပရိယတၱိႏွင့္ မကင္းၾကသလို ၊ပရိယတၱိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေတာ္ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားဟာလည္း ပရိပတၱိစာေပႏွင့္ ကင္းလြတ္ရုိးထုံးစံ မရွိပါေခ်။ ဒါက ပထမအခ်က္ ။သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဟာ မည္သည့္အလွဳခံဝတၳဳပစၥည္းကိုမဆို လက္လြတ္စပါယ္ လက္ခံရုိး မရွိပါ ။သာေရးအလွဳ ၊နာေရးအလွဳ ၊ဓမၼအလွဳ မည္သည့္အလွဳ တြင္မဆို သီလေပးျခင္း ၊သင့္ေတာ္ရာတရားေတာ္မ်ားကိုခ်ီး
ပရိပတၱိသေဘာအရ သီလေပးျခင္း ၊တရားဓမၼေဟာၾကားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေတာ္မူၾက ပါေသာ္လည္း ေသာတတဏွာတည္းဟူေသာ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္သည့္တရား ပရိယတၱိသေဘာ ကို လြန္ဆန္ေတာ္မမူလိုၾကျခင္း သည္လည္းေကာင္း ၊ေနရာေဒသ၊ လူမ်ဳိး ၊ဂိုဏ္းဂဏေပါင္းစံု ကြဲျပားေနျခင္းေၾကာင့္ အသံအနိမ့္ အျမင့္ ၊အျဖတ္ အေတာက္ ၊စာလံုး အေရအတြက္ အတိအက် မရွိရျခင္းသည္လည္းေကာင္း ၊ထိုသံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုမွဳ မညီညာျခင္းသည္ ဓမၼသေဘာ အႏွစ္သာရကို ထိခိုက္မွဳမရွိျခင္းသည္လည္းေကာ
“အသံအနိမ့္ အျမင့္ ၊အျဖတ္ အေတာက္ ၊စာလံုး အေရအတြက္ အတိအက် ရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ဳိးကို ဖန္တီးေပးေတာ္မူၾကပါရန္ သံဃဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့လွ်က္ ရုိေသစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ။ ”
ေနစိုးႏိုင္ရဲ႕စာကိုဖတ္ၿပီး ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ဳိး ရြတ္ဆိုတိုင္း ညီေသာေနရာမ်ားကိုလည္း စဥ္းစားမိပါေသးတယ္ ။ သံဃာေတာ္မ်ား ရြတ္ဆိုလွ်င္ ညီပါသည္ ။အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းတူ သံဃာေတာ္မ်ားရြတ္ဆိုလွ်င္ ပို၍ ညီပါသည္။ သံဃာေတာ္(ဝါ)လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က တိုင္ေပးလွ်င္လည္း ညီပါသည္။ မူလတန္း ၊အလယ္တန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားရြတ္ဆို လွ်င္လည္း ညီပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ႕ ရြတ္ဆိုခဲ႕ၾကရပါတယ္ ။ ခုမ်ားေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိေတာ႕ပါ ။ဒါဆို သူတို႕ေတြရြတ္ဆိုလွ်င္ ညီၾကပါလွ်က္ ဘာေၾကာင္႕ တျခားသူေတြရြတ္ဆိုလွ်င္ မညီမညာ ျဖစ္ရပါနည္း။
မႏွစ္က ဒူဘိုင္းမွာ သႀကၤန္ပြဲေလးက်င္းပတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလးမ်ားကို ျပန္လည္၍ အမွတ္ရမိပါသည္။ jumeria beach မွာပါ ။ အေျခအေန အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေႏြးေထြး သင့္သေလာက္ မေႏြးေထြးခဲ႕ရပါေသာ္လည္း ဦးေဆာင္က်င္းပေပးခဲ႕ၾကတဲ႕ အကိုေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္ ။ ေပ်ာ္သင့္သေလာက္ လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ခဲ႕ရပါတယ္ ။အဲဒီမွာ ရခဲ႕တဲ႕ သင္ခန္းစာေလးပါ ။ သႀကၤန္သီခ်င္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ ဝိုင္းဆိုၾကပါတယ္ ။အကိုတစ္ေယာက္က ဂစ္တာတီးေပးၿပီး အမ တခ်ဳိ႕က ကၾက ၊အားလံုးက သံၿပိဳင္ဝိုင္းဆိုၾကနဲ႕ အေတာ္ေပ်ာ္ခဲ႕ရပါတယ္ ။ အဲဒီမွာ သႀကၤန္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ စဆိုေတာ့ အသံတိုးတိုးသြားတာနဲ႕ သႀကၤန္သီခ်င္း သံၿပိဳင္ သီဆိုရတဲ႕ အရသာပ်က္ ေတာ့မလို ျဖစ္သြားခဲ႕ေသးတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္အပါအဝင္ ေရႊညီအကို သံုးေလးေယာက္ေလာက္က အသံနည္းနည္းေလးျမွင့္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ေလးဆိုလိုက္ေတာ့မွ သႀကၤန္သီခ်င္း သံၿပဳိင္သီဆိုၾကတဲ႕ အရသာက သက္ဝင္လွဳပ္ရွားလာၿပီး ပိုၿပီးေပ်ာ္စရာေကာင္း ခဲ႕ပါတယ္ ။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ႕ “ဦးေဆာင္သံ” ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ေပၚလြင္ေစ မယ္ ထင္ပါတယ္ ။တရားပြဲမ်ားမွာဆိုရင္ ဆရာေတာ္မ်ား(သို႕)ကပၸိယမ်ားက ဦးေဆာင္သံျပဳ ၾကပါတယ္ ။ေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္လည္း အတန္းေခါင္းေဆာင္ (သို႕)အသံက်ယ္က်ယ္ရြတ္ဆို ေလ့ရိွသူတို႕က ဦးေဆာင္သံျပဳ ၾကပါတယ္ ။ မိမိကိုယ္ကို သတိထားလြန္းအားႀကီးျခင္း(ဝါ ) ရွက္တတ္ျခင္း ႏွင့္ မိမိ၏ပူပင္ေသာက ၊ဗာဟီရအလုပ္ကိစၥမ်ားကို အၿမဲတေစေဆာင္ယူေလ့ ရွိျခင္းတို႕သည္ သံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုရေသာအလုပ္၌ ေႏွာက္ယွက္ျခင္း(ဝါ)အားနည္းျခင္
ေတြးမိပါေသးသည္ ။ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳး (သို႕)ေနစိုးႏုိင့္ အာေဘာ္အရ standard ရွိေသာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ဳိးတစ္ခု ရွိၿပီဆိုပါစို႕ ။ဦးေဆာင္သံ ျပဳမည့္သူမ်ားလည္း ေနရာေဒသအႏွံ႕၌ အဆင္သင့္ရွိၿပီ ဆိုပါစို႕ ။သံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုျခင္းသည္ ပါဝင္ရြတ္ဆိုသူအားလံုး အေရးပါအရာေရာက္ေၾကာင္း သိရွိရန္လိုအပ္သည္ ။ထိုသို႕အေရးပါ အရာေရာက္ေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္အိမ္တက္တစ္အိမ္ဆင္း ၊တစ္ေယာက္မက်န္ လိုက္လံရွင္းျပႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ ။သို႕ေသာ္ ထိုစံသတ္မွတ္ထားေသာ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးကို စနစ္က်နစြာ ၊ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ညီညီညာညာ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ထားေသာ ဓမၼ တိပ္ေခြ ၊ဗီြစီဒီမ်ားျဖင့္ ဘာသာေရးအသြင္ ထုတ္ေဝလွဴဒါန္းၾကပါလွ်င္ ေနစုိးႏုိင္၏ ဆႏၵျပည့္ဝ မည္ထင္ပါသည္ ။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႕ေ
၁။လက္လြတ္စပယ္ ကိုးကြယ္တဲ႕ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ
၂။ေဘးရန္ေၾကာက္လို႕ကိုးကြယ္တဲ႕ ဘယာ ဗုဒၶဘာသာ
၃။ေငြေၾကးစသည္ ေမွ်ာ္ကိုးစရာရွိလုိ႕ ကိုးကြယ္တဲ႕ လာဘ ဗုဒၶဘာသာ
၄။ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေလးေလးျမတ္ျမတ္ ကိုးကြယ္ပါေသာ္လည္း ဆင္ျခင္ပိုင္းျခားဥာဏ္
နည္းေသးေသာ သဒၵါဓိက ဗုဒၶဘာသာ
၅။ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္မ်ားကို အကုန္အစင္
မဟုတ္္လွ်င္ေတာင္ အေတာ္အသင့္ ဆင္ျခင္ပိုင္းျခားဥာဏ္ျဖင့္ သိရွိၿပီး ယံုၾကည္ေလး
ျမတ္စြာ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ပညာဓိက ဗုဒၶဘာသာ ပါတဲ႕ခင္ဗ်ာ ။
ဒီဗုဒၶဘာသာငါးမ်ိဳးနဲ႕ပက္သက္ၿပီ
မိရိုးဖလာ ၊ ဘယာ ၊ လာဘ ၊ သဒၵါဓိက ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႕သည္လည္း ပညာဓိက ဗုဒၶဘာသာ
ဝင္မ်ားျဖစ္ရန္ အခြင့္အလမ္းရွိၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါ
ေနစိုးႏိုင္၏ ဆႏၵျပည့္ဝပါလွ်င္ ….
ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးကို ရြတ္ဆိုပူေဇာ္သူ ၊ၾကားနာသူအေပါင္းတို႕အား စိတ္ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ့သာယာေစျခင္း ၊ဘာသာျခားတို႕၏ အကဲ႕ရဲ႕မွ လြတ္ကင္းျခင္းဟူေသာ အက်ိဳးေက်းဇူး ရရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္ ။ ။
အရာရာကို လက္လြတ္စပယ္စိတ္ မထားတတ္ေသာ ေနစိုးႏုိင္၏ အပမာဒဂုဏ္ကို ေလးစားလွ်က္ …….
ေစတနာ
06.04.2009(11း34)
ျပန္လည္ ျဖည့္စြက္ျခင္း
No comments:
Post a Comment